måndag 4 februari 2013

Pust stånk och stön

Tur liten Mira kan roa sej själv och håller sej någolunda kvar på gården medan jag är tråkig och skottar snö =) Visst får hon någon snöboll emellanåt men kan ju inte kasta hela tiden, då blir ju gården oskottad ;)

Undra hur mycket snö det är ute nu egentligen? Skulle jag gissa så är det nog 70-80 cm i alla fall..... Men då har jag ju inte bästa ögonmåttet heller!!! Tror jag måste reklamera ;)


Efter många om och men och funderingar hit och funderingar dit så frågan igår om vem som betyder mest för mej. Kanske lite förvånande men det är min pappa. Utan honom hade jag inte varit den jag är idag och kanske inte ens där jag är idag. Vi kanske inte har den dära pappa-dotter relationen riktigt och jag har mycket kvar att lära och jobba på men vi har en relation som bara är lite skruvad om man kollar på andras ;) Men hej, vi är ju ENGSTRÖMS och då får saker vara lite skruvat!!! Haha

Självklart är ju andra vikiga för mej också men det är inte på samma sätt riktigt. Och Mira är guld och diamanter värd som alltid får mej att kliva upp på morgonen och ta tag i dagen hur nere jag än är! Men nu var det en person som skulle betyda mest för mej och inte ett djur ;)
Mammas lilla skrotunge <3

Ska bli spännande att se vart denna resa kommer ta mej, jag är inte den som är främmande för nya äventyr eller sätt att tänka. Nya äventyr behöver inte alltid vara något man gör typ en resa till anat land eller så utan kan lika gärna vara det egna inre äventyret man gör. Vem kommer jag vara när jag kommer ut på andra sidan liksom?!?

Ser fram emot kvällens/nattens fråga ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat? :)