måndag 4 februari 2013

Tankar och fundileringar

Ibland händer det ju att man stöter på någon person bara så där bara för att som sedan visar sej vara en fenomenal klippa i ens tillvaro!

Nej jag pratar inte om ngn ny karl eller så utan om en vän jag har! Eller egentligen har jag kanske tre sådana?!?!?!?!

Men ni vet när man som kommit en bra bit på lära känna varandra vägen så kommer dom här små frågorna som man behöver hur mycket som helst men inte inser det innan. De frågorna som får en att tänka till om vad som är viktigt, man upptäcker många gånger kanske saker som mest bara går på slentrian men som borde ha blivit ändrat för länge sen eller alla dom här små små stunderna som man bara tar för givet???

Fick frågan i förrgår, vad som alltid gör mej riktigt glad.... Oj vad jag fick tänka på den kan jag säga.... Efter en tid med mycket belsut, mycket som har varit tvunget och ske rätt fort utan reflektioner utan bara pang på och vidare till nästa sak...Då ser man inte dom här små sakerna i vardagen som faktiskt muntrar upp och får en att skratta... Mina stunder med Mira då vi är, leker och har kul! Mira är expert på att få mej att vara glad då allt är som mörkast på nåt sätt... Ja ni som har hund eller djur över huvudtaget vet och förstår!

Igår var frågan mera lättsam och skämtsam, hur man får mej på fall ;) tänker inte ta svaret här.....

Frågan jag har fått nu som jag ska fundera på tills i morgon handlar om vem som betyder mest för mej, vem som är viktigast i mitt liv. För många är det en sådan självklar fråga med ett självklart svar, men jag har inget som är självklart och uppenbart! Javisst Mira finns alltid men det gills inte, jag själv är väldigt viktig men nu handlar det mera om de som finns runtomkring mej. Jag har mina spontana svar på denna frågan men när jag börjar titta lite djupare på varför jag säger just den personen och börjar "lista" kriterier eller vad man nu ska kalla det så blir jag lite tveksam.... Blir lite rädd att jag inte kommer ha någon att svara på denna fråga faktiskt... Men klart jag kommer ha allt handlar bara om hur jag själv väljer att se saker och hur pass noga i detalj jag vill studera alla sömnarna. Jag tror det är så i alla fall.

Fan jag älskar personer som får mej att tänka till på sånna saker som man inte kanske tänker på så mycket spontant själv! Asjobbigt ibland under funderingarnas gång men ack så nyttigt och väl värt det!!!


Min framtid kommer att ändras radikalt inom en tja hyffsat snar framtid ändå och mycket kommer hända på vägen och resans gång! Nu är det JAG som styr mitt skepp, det är jag som fattar belsuten och jag ska banne mej jobba på att låta omgivningen styra mitt nästa steg. Allt är upp till mej nu, mitt liv ska bli precis som jag vill ha det!!! (hoppas jag iaf) Visst jag har inte alla bitarna på plats, inte ens inom räckhåll käns det som men nu jävlar ska jag göra det jag borde ha gjort för flera massa många år sen!!!!

Det kommer bli många tårar, dagar med stor frustration och kanske ett sätt samtidigt att se vilka av mina vänner som faktiskt står där lika nära som förr då det kanske stormar som mest! För tro mej, det kommer storma en tid framöver nu! Dock ska jag inte låta allting gå för fort heller, det slutar aldrig bra har vi ju lärt oss, eller??? Nej jag har min livlina, jag har min nödbroms som jag inte kommer kunna kontrollera själv överhuvudtaget så det är någon annan jag har anförtrott detta åt... När jag skenar iväg och inte reflekterar och stannar upp så kommer någon tvinga mej att stanna upp och analysera läget!

Jag har ett uppsatt mål, ett mål som jag personligen ska uppnå, dock har jag inte satt någon tidsram på det då andra människor spelar in i det. Men tror det kommer bli hur jäkla awsome som helst den dagen jag kan uppfylla det =)
Jag har satt upp lite regler för mej själv, just för att få mera tid hemma, mindre tid borta och mer tid för mej själv. Att ta hand om mej själv på, att inte kunna jobba som en maniac och för att verkligen kunna ta vara på det som är viktigt.

Från snart eller ett tag kommer jag heta engström med små bokstäver istället för stora gigantiska versaler i både fet och understrukenstil och teckenstorlek 72!!! Tror ni mej??? Hahaha jag förstår er, hade jag nog inte heller gjort... Men det är något jag ska jobba mot, att sträva efter, bli en Victoria Engström 2.0 eller vilken version det nu blir!!! Det som är bra ska bli bättre och det som är mindre bra ja det ska bli så jävla mycket bättre =)

Mitt liv ska bli mitt på mina villkor utifrån vad jag vill, när jag vill och hur jag vill!

Nä nu slutar vi ordbajsa för denna natten och intar ryggläget i väntan på att få åka hem i morgon ;)

P.S jag menar vartenda ord i detta inlägg =) D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat? :)